1 • Tussenstop in Taipei, Taiwan

31 juli 2019 - Taipei, Taiwan

Hi allemaal!

Vandaag is onze reis dan eindelijk begonnen en hierbij dus ook onze eerste blog!

Wij begonnen de reis met een flinke tegenvaller. Het bleek dat we niet naast elkaar in het vliegtuig zaten (lees: Samuel helemaal achterin en Demi helemaal voorin) We hebben in het vliegtuig aan de crew aangegeven dat we graag naast elkaar wilden zitten met de vraag of zij iets voor ons konden doen. De crew was erg behulpzaam en zou hun best doen voor ons. Gelukkig kwam er een man naast Demi zitten die wel wilde wisselen! Hoppa, probleem opgelost!

Om 20:55 zijn we vanuit Amsterdam vertrokken richting Taiwan. Deze reis duurde 12uur en dat was laaaang.

Om 15:00 (lokale tijd) kwamen we eindelijk aan in Taiwan! We kwamen snel door de check en een visum was niet nodig. Demi had gelezen dat een Easy-card (soort OV-kaart) de goedkoopste manier is om te reizen. Bij de balie kregen we mooie Hello Kitty kaarten, waar we geld op hebben gezet. Na onze eerste Taiwanese maaltijd (Ramen-soup & Rijst met kip) gingen we door. We konden gelijk instappen in de metro naar de stad en daar stonden we dan. Midden in Taipei.
We zijn eerst maar gewoon gaan lopen, maar heel veel tijd hadden we niet. We zijn naar het 'Huashan 1914 Creative Park' gegaan. Een groot park met allerlei activiteiten voor kids, maar ook met gave streetart! We wilden ook de Taipei 101 bezoeken, alleen was het zo'n 37°C en liepen we met zware tassen. Het was nog wel een stuk lopen en het werd al donker, dus hebben we besloten de toren over te slaan.

Nu zijn we terug op de Airport. We hebben (na mega lang zoeken) een mooie lounge gevonden waar we de nacht moeten gaan doorbrengen. Na weer een kom Ramen zijn we klaar voor deze nacht. Het is hier ondertussen middernacht en onze vlucht gaat om 09:00.. Ik schrijf deze blog en Samuel edit alle foto's, zodat ze erbij kunnen. Maar nu is het dan tijd om te slapen. Hopelijk gaat het lukken  ;)

De foto's zijn te vinden onder het kopje 'foto's'!!

1. Anja:
    31 juli 2019
    Mooi jullie eerste verhaal!
    Goede vlucht straks en slaap lekker!!
  2. Frederique:
    1 augustus 2019