5 ā€¢ WE DID IT!

10 augustus 2019 - Batur, Indonesiƫ

YES! WE DID IT!

Vandaag hebben we een avontuur beleefd. Dit avontuur begon vroeg. Om 01:30u 's nachts werden we opgehaald bij onze villašŸ’¤. In het busje zaten twee Nederlandse meiden die ook het avontuur aangingen. Na twee uur in het busje te hebben geslapen, kwamen we aan bij onze bestemming. Het was koud.. echt heel koud. Wij hadden geen warme kleding meegenomen naar Bali dus met een dun truitje moesten we het doen.
Na even gezeten te hebben en koffie te hebben gedronken, waren we allemaal redelijk wakker. We kregen een grote stok en een zaklamp en daar gingen we (om 04:00u s'nachts).

Je denkt nu vast: Wat hebben ze gedaan? Nou, wij hebben de Mount Batur beklommen. Dit is een actieve vulkaan van zo ongeveer 1734 meter hoog šŸ˜±šŸŒ‹.
Het pad begon prima, maar al snel gingen we over naar een super steil pad. Dit pad was geen stevig pad om op te lopen, maar bestond uit zand/grind of losliggende stenen. We moesten erg voorzichtig doen, want je kon dus makkelijk vallen. Aan beide kanten van het pad was ook een metershoge afgrond en daar wilden we liever niet terecht komen. Tijdens de hike-tocht zijn we een paar keer gestopt om even te zitten en op adem te komen. Ook hadden we flessen water meegekregen.

Na 1,5 uur de steile berg op te hebben gehiked, waren we EINDELIJK bij het uitzichtpunt op de top van de berg. We kregen hier een ontbijtje van onze gids. Een gekookt eitje, een broodje banaan en een chocoladereep. Na een tijdje wachten kwam dan eindelijk de zon op en dit was echt een prachtig uitzicht!!! šŸŒ„

Na een tijdje op de berg begonnen we onze hike terug naar beneden. Dit was ook heavy, omdat het pad echt steil was. Doordat het pad bestond uit zand/grind of losliggende stenen ging je erg makkelijk onderuit. Dit is dan uit gebeurd šŸ‘šŸ¼ Demi is een paar keer op d'r kont gegleden en Sam kon er ook wat van. Cacharel bleef opvallend goed op d'r benen staan. Gelukkig ging de terugweg sneller en waren we na een tijdje weer beneden. We zijn veilig op de grond šŸ™šŸ¼.

Bij de tour zat ook een bezoek aan een koffieplantage inbegrepen, maar iedereen was zo kapot dat we gewoon terug wilden. Iedereen wilde douchen en slapen! De driver bracht ons weer terug naar de villa en hier liggen we dan, he-le-maal kapot op bed (wel lekker schoon gelukkig). Wij gaan straks waarschijnlijk lekker een massage nemen, want die hebben we wel verdiend (en het kost maar 6 euro šŸ˜›). Eerst moeten we zo onze villa uit en verhuizen we naar een nieuwe villa!

*Leuk dat je onze nieuwe blog hebt gelezen! Tot de volgende keer! *
Foto's kun je hier onderaan vinden of bovenaan bij het kopje 'foto's'! Meer foto's volgen nog!!!

Fotoā€™s

1. Annemieke:
    10 augustus 2019
    Zeker avontuurlijk mooi uitzicht.
    Demi je kan het verhaal mooi schrijven šŸ‘Œ
    Veel plezier samen šŸŒ‹