Dag 2: 5th avenue, Central park en Chinatown

25 februari 2020 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Op dag 2 hebben we metro gepakt naar 5th avenue in Manhattan. Deze straat staat bekend om alle grote dure merken. Gucci, louis vuitton, prada etc. Alle grote merken waren hier gevestigd in de mooiste gebouwen! Ook kwamen we hier de Trump tower tegen. We wilden naar binnen en werden bij de ingang gecheckt en onze tassen moesten door een scanner. Voor de deur en binnen stond ook veel beveiliging. De toren was prachtig, alles was goud. Binnen was er een 'trump café', 'trump grill bar' en je kon je zelfs kleding halen met trump erop! 😂

We liepen richting Central park en kwamen toen de Apple store tegen. Was zag dat er gaaf uit! (Kijk maar bij de foto's) We zijn steeds zo onder de indruk van alle gebouwen. De architectuur is zo gaaf bedacht! 🏙️
Het was prachtig weer, dus in Central park was het enorm druk. Een mega park tussen alle hoge gebouwen is heel bijzonder.

We hebben hier natuurlijk ook weer iets meegemaakt.. We kwamen twee jongens tegen die ijsjes verkochten voor 10 dollar om zo hun basketbal tenue te kunnen betalen. Sam wilde wat geld geven, maar wilde dit wel wisselen (we hadden geen 10tje meer). De jongen gaf ons een paar briefjes terug en wij liepen door. We keken nog een goed naar het geld en het leek ons nep geld. Toen we achterom keken zagen we de jongen weg lopen met een aardig tempo, wat al snel over ging op rennen. Sam twijfelde geen moment en sprintte achter hem aan🏃🏽‍♂️. Hij haalde hem in en confronteerde de jongen met het nepgeld. Ondertussen was ik (Demi) er ook bij komen staan en wilde we ons eigen geld terug. De jongen bleef ontkennen, maar gaf uiteindelijk toch ons geld terug. Vol adrenaline zijn we Central park weer uitgelopen. Wat een verhaal weer.. maar ja we gingen door en dit mocht de pret niet bederven!

Na Central park hebben we de metro gepakt richting China town🧧. Hier hebben we eten gehaald bij een van de beste tentjes van heel Chinatown! Met onze bakjes met rijst, kool en vlees zijn we op een bankje in bij een sportpark gaan zitten. We hebben hier gekeken naar onwijs veel mensen die buiten met elkaar aan het sporten waren. In Nederland zie je haast niemand sporten in een parkje buiten, maar hier was het helemaal vol! Hierna zijn we door gelopen naar een tentje waar ik (Demi) heel graag heen wilde. De beste cheesecake van New York! Ik kan jullie vertellen: het was echt heel lekker! 🤤

Ondertussen was het alweer 21:00u en zijn we terug gegaan met de metro. Eenmaal aangekomen in ons appartement hebben we lekker even een serie gekeken en zijn we gaan slapen. Morgen weer een dag!

1. Romy:
    26 februari 2020