Dag 5: Brooklyn

28 februari 2020 - Brooklyn Bridge, New York, Verenigde Staten

Dag 5 van onze vakantie was het gelukkig weer prima weer! We konden dan ook ons geplande dagje naar Brooklyn doen!

We namen eerst de metro naar Williamsburg. Dit is een wijk in Brooklyn, die bekend staat om de streetart en de hipster vibe. Je vind hier dan ook allemaal vintage kledingwinkels en hippe koffietentjes. Ik (Demi) vond het vooral leuk om hier een kijkje te nemen haha 😉

Hierna hebben we de metro gepakt richting Dumbo. In de metro kregen we een korte show van twee jongens die allerlei trucjes deden, echt heel gaaf! (bij 'video's staat een filmpje van hun)
Dumbo is een kleine buurt onder de Brooklyn bridge. Hier hebben we twee lekkere (maar pittige!) taco's op, waardoor we weer even vooruit konden. In Dumbo is een bekende foto spot waar we sowieso heen wilden. Sam heeft hier prachtige foto's gemaakt met zijn camera! 📸
Naast de brooklyn bridge is ook de Manhattan bridge. Hier zijn we overheen gelopen om van Brooklyn terug naar Manhattan te komen. Vanaf deze brug hadden we een prachtig uitzicht over de Brooklyn bridge. We konden vanaf de brug zelfs het vrijheidsbeeld zien!🗽🌉

We kwamen aan de overkant van het water uit in Chinatown. Chinatown is echt bijzonder om te zien. Het lijkt echt net alsof je in Azië bent. Overal lopen aziaten en niks is meer in het engels geschreven. Je komt echt in een totaal andere plek terecht! 🧧
Hier hebben we hele lekkere dumplings gegeten en daarna zijn we met de metro terug gegaan naar ons appartementje in New Jersey. Het was een geslaagde dag en we hebben weer veel gezien 💛

1. Romy:
    28 februari 2020