Dag 6: Laatste dag NYC

28 februari 2020 - Manhattan, New York, Verenigde Staten

De laatste volle dag in New York wilden we nog een aantal dingen bekijken. Voor de laatste keer hebben we de metro naar de stad genomen met onze Metrocard. Deze Metrocard hebben we aan het begin van de vakantie gekocht. We hebben 32 euro per kaart betaald en zo konden we de hele week onbeperkt reizen!

We zijn eerst naar het ‘Grand central station’ gegaan. Dit is het hoofdstation van New York, met een prachtige stationshal! Dit station heeft de meeste perrons ter wereld, namelijk 44 perrons met 67 sporen! 😱

Nadat we Grand central station hadden bewonderd, hebben we de metro gepakt naar zuidelijke gedeelte van New York. Hier is namelijk het 9/11 memorial te zien. Op de plekken waar de Twin Towers stonden, waren twee hele grote herdenkingsplekken te zien. De namen van alle slachtoffers stonden in de monumenten gegraveerd. Het was erg indrukwekkend om te zien. Voor een beter beeld van hoe het eruit zag, moet je even bij ‘foto’s’ kijken!

Naast het 9/11 memorial, staat het World trade center complex. Hier wilden we ook een kijkje nemen. Het complex bestaat uit meerdere hoge toren vol met kantoren. Het one world trade center is een van de hoogste gebouwen ter wereld. Onderin deze gebouwen zijn allerlei winkels gevestigd, zoals de Apple store en Victoria’s Secret.

Over Victoria’s Secret gesproken... Ik (Demi) had een paar dagen geleden een hele mooie tas gezien in een van hun winkels. Ik zat dagen in twijfel of ik hem wilde halen of niet. Na een lange twijfelperiode (ik ben écht slecht in keuzes maken) had ik toch besloten de tas te halen (dit is echt een prestatie aangezien ik slecht ben in geld uitgeven). Bij de kassa kwam ik erachter dat ik $20 korting kreeg. LUCKY ME! Jullie kunnen vast begrijpen dat mijn dag niet meer stuk kon haha 😍👜.

Sam begon ondertussen onwijs honger te krijgen. Ik heb ondertussen wel geleerd dat we dan zo snel mogelijk eten moeten fixen, anders wordt hij heel chagrijnig..  We hadden besloten dat we de laatste avond naar een typisch Amerikaans restaurant wilde. In de blog ‘Dag 4:Walmart!’ had ik dat typisch Amerikaanse restaurant al beschreven. Het beviel ons zo goed dat we er dus nog een keer heen wilden. Er zit er een bij Time Square, maar de prijzen waren daar een stuk hoger. Die fout wilden we niet nog een maken, dus zijn we in de metro gestapt naar Brooklyn. Hier waren de prijzen normaal en hebben we een heerlijke Amerikaanse burger op 🍔.

Onze laatste dag in New York is zeker geslaagd en wat hebben we genoten!

1. Anja:
    28 februari 2020
    Dat klinkt als een overwinning dat je de tas hebt gekocht 😀
    Mooie blog weer!
  2. Annemieke:
    28 februari 2020
    Gaaf allemaal hoor👌Ben benieuwd naar je tas 🤩tot morgen
  3. Romy:
    28 februari 2020
    Yaaaas, ze heeft toch de tas gekocht hoor, t was echt leuk om jullie verhalen weer te lezen. Hopelijk tot snel ❤️❤️