7 • Ubud 🌴

17 augustus 2019 - Ubud, Indonesië

Daar zijn we weer met een lange blog dit keer! 🤙🏼

Onze laatste avond in Canggu hebben we afgesloten door te eten bij 'Motel Mexicola'. Dit is volgens Cacharel een goede mexicaan, dus wij zijn het gaan uitproberen. Het restaurant bleek echter ook een soort club te zijn en het was bizar druk. Er was een wachtrij van 45min maarja, we wilden best even wachten. We moesten alleen even wat bij pinnen. Demi nam de pas mee en is gaan pinnen bij de dichtsbijzijnde ATM. De pas werd echter opgeslokt door de machine en kwam er niet meer uit.. De pas bleek geblokkeerd te zijn door ABN vanwege skimming (net als Demi haar pas).
Het gaat lekker hier dus.. We hebben momenteel alleen nog demi haar geblokkeerde pas waarmee we kunnen bellen als we willen pinnen (hij wordt dan tijdelijk gedeblokkeerd)💳. Jaja we hebben veel ongeluk, maar we hebben na dit gedoe wel heel lekker gegeten!! 🙏🏼

Donderdag ochtend zijn we met de taxi naar Ubud vertrokken🚕. Op de plek die was doorgestuurd stond niet duidelijk aangegeven waar ons verblijf was. We hebben meerdere keren gebeld met de klantenservice, die ons vertelde dat iemand ons kwam halen. Na een uur wachten kwam er nogsteeds niemand en zijn we zelf op onderzoek uit gegaan. We stonden er al die tijd voor en dat werd ons niet verteld... 😒
Maarja, we waren er eindelijk en werden door een van de medewerkers naar ons huisje geleid. Een mooi houten hutje, midden in de rijstvelden! 😍 Echt prachtig, zo midden in de natuur!

We hebben bij het verblijf een scooter gehuurd voor ongeveer 5 euro en hadden de beroemde rijstvelden op het programma staan. We hebben een half uur door de prachtige natuur gereden en kwamen uit bij de 'Tagalallang Rice fields'. Het was echt héél mooi!! 🌴 Na een tijdje rond gelopen te hebben zijn we naar een restaurant met zwembad in de buurt gereden. Hier zijn we even bijgekomen en daarna reden we terug naar ons huisje.

De volgende ochtend kregen we een lekker omeletje en zijn we daarna vroeg op de scooter gestapt voor een lange rit. We zijn naar de 'Tukad Cepung' waterval geweest. Dit is een waterval in een grot! Heel gaaf! We zijn daarna doorgereden naar 'Jungle Fish', een restaurant met zwembad midden in de natuur 🌴😍. We hebben de dag afgesloten door te chillen in ons hutje. Hier hebben we ook avondgegeten voor 2 euro pp 😂

Het is zometeen tijd om uit te checken hier. We laten onze spullen even bij de receptie en gaan dan nog even het centrum van Ubud in om te kijken naar alle leuke winkeltjes. Daarna reizen we weer terug naar Canggu voor één nachtje. Waarom? We laten onze koffers bij Cacharel en ruilen deze in voor onze rugtassen. We gaan namelijk naar de Nusa eilanden, waar koffer niet praktisch zijn! 🧳 Stay tuned voor mooie eiland foto's dus!

*Leuk dat je onze nieuwe blog hebt gelezen! Tot de volgende keer! *

1. Remon Sami:
    17 augustus 2019
    Tukad Cepung is donker ?, Geen vis in water ?
  2. Demi Sami:
    17 augustus 2019
    Het is een grote grot! En nee, gelukkig geen vissen!
  3. Annemieke:
    17 augustus 2019
    Wat vervelend met die passen 😖
    Gelukkig is het eten lekker daar en goedkoop.👍
  4. Anja:
    Mooie blog weer!