8 • Nusa Penida

20 augustus 2019 - Nusa Penida, Indonesië

Hoi allemaal!

Zoals de meeste van jullie al weten, zijn wij inmiddels aangekomen op het prachtige eiland Nusa Penida!🌴 Onze koffers hebben we ingeruild voor onze rugzakken (waar dus alle kleding in is gepropt). De koffers staan in de villa van cacharel, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken!

Dag 1:
Onze boot lag in de haven van Sanur. Hier stapten we dus op met nog een aantal andere mensen. Het was zo'n 45min varen en de zee was alles behalve rustig. We stuiterden over het water (als je zeeziek bent dus een NO GO) 🌊. Bij aankomst wilden we een scooter huren om naar ons verblijf te rijden, alleen alle verhuurders waren zo opdringerig dat we liever een taxi namen. Na een korte rit werden we bij ons verblijf ontvangen door een lieve man. Hij liet ons zien waar we sliepen en gaf ons tips voor mooie plekken. Na gegeten te hebben met uitzicht op de oceaan zijn we lekker gaan slapen. 🌅

Dag 2:
We konden bij ons verblijf een scooter huren, dus dit hebben we gedaan. Rond 10:00u zijn we op de scooter gestapt richting Diamand beach en Atuh beach.🛵 De rit begon met een goede weg door de prachtige natuur. Toen we er bijna waren veranderde de weg helaas in losliggende stenen en kuilen. Dit was niet ideaal, maar het is ons gelukt zonder te vallen!! Een half uur later waren we op onze eindbestemming. Er liep een pad: aan de rechterkant was Diamand beach en aan de linkerkant was Atuh beach. Wij besloten eerst naar Diamand beach te gaan.
**Je moet je voorstellen dat wij op een grote berg/heuvel stonden en dus helemaal naar beneden moesten lopen naar het strand. Er was dan wel een soort trap gemaakt maar het was op sommige plekken erg gevaarlijk en je moet ook weer omhoog (wat echt heavy was!)**

Niet veel mensen maken de tocht naar beneden, dus eenmaal beneden hadden we bijna een privé strand! Het was echt adembenemend mooi en het water was mooi helder! Na een tijdje hebben we de tocht naar boven gemaakt. Allebei volledig buiten adem kwamen we boven en toen moesten we aan de andere kant weer naar beneden naar Atuh beach🥵. Gelukkig was de trap hier beter en veel minder gevaarlijk! Op Atuh beach zijn we neergeploft op twee lekkere zitzakken en hebben we gechillt en gezwommen. 🌴💦
Na hier de hele middag gezeten te hebben, werd het weer tijd voor de tocht omhoog... Beide volledig buiten adem (alweer)🥵 kwamen we boven bij onze scooter en zijn we naar huis gereden. Na al het zand van ons afgespoeld te hebben, zijn we gaan eten dichtbij ons verblijf. Top dagje dus!

Dag 3:
We zouden eigenlijk om 12:00u moeten uitchecken, maar we hebben besloten nog één nachtje langer hier te slapen. Vandaag stonden wat mooie stranden op de planning, maar we voelen ons beide niet helemaal lekker😖. Het kan komen door het eten op het strand dat niet helemaal top was.. of doordat we allebei verbrand zijn (Demi natuurlijk véél erger)... geen idee, maarja we liggen dus nu in bed en weten niet wat we gaan doen.. ❓
In de volgende blog zal je lezen wat we uiteindelijk hebben gedaan haha !

*Leuk dat je onze nieuwe blog hebt gelezen! Tot de volgende keer! *

1. Annemieke:
    20 augustus 2019