4 • Canggu & de Tanah Lot tempel

8 augustus 2019 - Tanah Lot, Indonesië

De afgelopen dagen hebben wij lekker rustig aan gedaan. Na ons scooter avontuur naar Uluwatu hebben we besloten geen grote wegen meer te pakken. We gaan vanaf nu de politie vermijden!!

De dag na Uluwatu hebben we vooral lekker gechilld! In de avond zijn we naar een restaurant genaamd 'The Savage Kitchen' geweest. Geloof ons: het was ZOOO lekker. We aten beide een Wagyu steak en daar komen we zeker nog een keer voor terug! 😍
Het eten hier in Canggu is sowieso mega lekker. Canggu is een nieuwe wijk in Bali, waar steeds meer hippe westerse tentjes komen. Elke dag weer is het moeilijk om te kiezen waar we gaan eten, omdat er zó veel is en werkelijk alles is lekker! Verder is dit ook de place to be voor mensen die gezond willen eten. Er is een healthy trend gaande hier, dus overal vind je gezonde maaltijden en shakes. 🍌🌽🥥

We zijn de dag hierna naar Seminyak geweest. Een hippe stad in Bali waar veel leuke winkeltjes en café'tjes te vinden zijn. We hebben hier de hele middag doorgebracht en hebben weer heerlijk gegeten! Ook hebben we nog even bij een van de grote beachclubs op Bali gezeten: Potato Head Beachclub. Toen we het een beetje gezien hadden, zijn we terug naar de villa gegaan om te zwemmen in ons zwembad 🏊🏼‍♀️

Gister middag zijn we samen met Cacharel naar de Anchor Love market geweest. Dit is een bazaar met allemaal typische 'bali' spulletjes. Denk aan: sieraden, tassen, dingen van hout en bamboe etc. etc. Ik (Demi) wilde natuurlijk weer alles kopen, maar ik heb me ingehouden. Ik ga zeker nog een keer terug voor wat dingetjes 🥰

Na de bazaar zijn we met de taxi (GoJek heet het hier. Het is een soort Uber) naar de Tanah Lot Tempel gegaan. De tempel was prachtig! Het was zo mooi om te zien dat deze tempel een toeristische attractie is geworden, maar dat het de lokale bevolking niks uitmaakte. Overal liepen Balinese mensen in traditionele kleding en met offers op hun hoofd. Ze gingen allemaal massaal naar de tempel. Het bijzondere is dat de tempel in het water staat. De mensen moesten dus wachten tot het water relatief laag was zodat ze lopend de oversteek naar de tempel konden maken. Dit was een hele mooie ervaring! 🙏🏼

Ook kon je bij de Tanah Lot tempel Luwak koffie drinken. Dit is heel beroemd hier en veel mensen proberen het. De koffie wordt gemaakt van de poep van de Loewak (soort katachtige). Wij hoeven het niet te proberen, maar het was grappig om te zien. Verder had de eigenaar van dit koffiezaakje vleermuizen als huisdier, wat wij echt heel apart vonden..

Weer een minpuntje: Demi's bankpas is geblokkeerd vanwege skimming (kopieëren van de bankpas om zo geld af te kunnen schrijven). Helaas, helaas, helaas... We hebben gisteravond de bank gebeld en we kunnen bellen als we geld willen pinnen, dan regelen ze het voor ons. Gedoeeeee ☹️☹️

MAAR WE BLIJVEN LACHEN EN GENIETEN! (Sam al helemaal, want hij heeft zojuist een nieuwe lens voor zijn camera gekocht nadat zijn andere kapot ging) Stay tuned voor mooie foto's dus!!!! 📸

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog! (Foto's kun je vinden onder het kopje 'foto's')

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja:
    8 augustus 2019
    Leuk dat je weer een blog heb geschreven!
    Wat een gedoe he met je pas. Gelukkig nu een tijdelijke oplossing 😘