3 • Villa's & roadtrip naar Uluwatu

5 augustus 2019 - Uluwatu, Indonesië

Hi allemaal! Daar zijn we weer!
Er zijn weer een aantal dagen voorbij gegaan en wij gaan jullie hier alles over vertellen. 🌴

We zijn na onze laatst geschreven blog naar Cacharel en Marc gegaan. Zij hadden een villa in Canggu, waar wij bij in mochten trekken. We kwamen aan bij een super mooie en grote villa met een zwembad! Cacharel en Marc hadden een scooter voor ons gehuurd, waarmee we ons makkelijk konden verplaatsen. *van te voren wilden wij geen scooter huren omdat we het toch een beetje eng vonden om scooter te rijden in het verkeer hier, maar al snel zijn we erachter gekomen dat scooter rijden veel sneller gaat dan taxi's. Scooters domineren dan ook echt de weg in Bali. Er rijden mega veel scooters op de weg en iedereen rijdt door elkaar. Auto's hebben hier echt niks te zeggen*🛵

Wij zijn met z'n allen naar Finns beachclub gereden. We kwamen aan bij een super mooie en luxe beachclub en wij keken onze ogen uit! Na even gekletst en gegeten te hebben, moesten Cacharel en Marc weg. Marc had namelijk een verassing voor Cacharel. Later kregen we een berichtje dat Marc haar ten huwelijk had gevraagd!!! Super leuk!! Zij kwamen daarna nog even naar de beachclub om samen te proosten! 🥂

De dag daarna hebben wij lekker in de villa doorgebracht. Lekker zwemmen en eten! Marc moest helaas weg van Bali vanwege werk.
De dag hierna moesten we weg uit de villa. Cacharel heeft geregeld dat we na de twee gratis dagen in deze villa, ook nog eens gratis tot 10 augustus in een nieuwe villa mogen verblijven. De villa waar we nu in zitten is ook heel mooi, maar iets knusser! We zitten wel nogsteeds in het plaatsje Canggu.

Vandaag hebben we de scooter gepakt en zijn we een roadtrip gaan maken naar Uluwatu. Dit was zo'n 1,5 uur rijden en dat was aardig lang op de scooter in het drukke verkeer. Onderweg zijn we helaas tegen gehouden door de politie. Ze hadden de weg afgezet en haalden alle toeristen van de weg om boetes uit te delen, want ja niemand rijdt hier met een internationaal rijbewijs en geldige papieren. We hebben snel ons geld verstopt en zeiden tegen de politie dat we niet veel bij ons hadden. Wij troffen het en hoefden het minimum bedrag te betalen: 500.000 rupiah = ongeveer 30 euro. Dit was echt wel even zuur, maar andere toeristen moesten zo'n 1.000.000 rupiah betalen = ongeveer 60 euro.👮🏾‍♂️ Na deze tegenvaller vervolgden we onze weg naar Uluwatu. We kwamen bij Padang-Padang beach wat erg mooi was! Een mooie heldere zee en leuk strand! 🌅
Nog een tegenvaller: Sam zijn camera lens is stuk gegaan, dus we konden geen foto's maken..

We willen zeker nog een keer terug komen voor andere stranden, maar dan met een Taxi. De rit was echt lang en het was veel te druk op de weg, waardoor het soms gevaarlijk werd. Eenmaal terug in Canggu, vonden we dat we wel een massage hadden verdiend na deze roadtrip. Naast onze villa zit een goede massagesalon waar we een full-body massage kregen voor nog geen 10 euro voor ons beide !!! 💆🏼‍♀️💆🏽‍♂️Zo is onze dag toch nog goed geëindigd!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog! (Foto's kun je vinden onder het kopje 'foto's')

1. Annemieke:
    5 augustus 2019
    Jullie hebben een hoop mee gemaakt.
    Gelukkig een goed einde.
  2. Anja: